Geometria dla najmłodszych - Szewrin, Żytomirski


Geometria dla najmłodszych to stara książeczka (1987 r.) dla dzieci napisana przez Władimira G. Żytomirskiego i Lwa N. Szewrina. Grafikę opracował Bohdan Butelko. Książeczka adresowana jest do dzieci w wieku 6-8 lat, ale moja 5-latka świetnie przyswaja wiedzę z zakresu geometrii przedstawionej w tej książce. Celem książki jest zaznajomienie dzieci z niektórymi podstawowymi pojęciami geometrycznymi. Książeczka mimo napisania jej w sposób infantylny, zawiera poważne treści. Każde nowe zagadnienie zostało w niej wytłuszczone i ukazane różową drukowaną czcionką.

Podczas lektury potrzebne będą kartka, linijka, ołówek, nożyczki, cyrkiel, ekierka, plastelina, patyczki oraz kolorowe kredki lub mazaki.

Książeczka zawiera przygody czworga przyjaciół: Ołówka, Samoradzika, Nieumiałka i Buratino po krainie geometrii, którzy ruszają w pościg za gumką — rozrabiarą. Na początku poznają punkt i różne zagadnienia geometryczne, jak linie proste, krzywe, łamane, poziome, pionowe itp. W trakcie ich rozważań w książeczce zawarta zostaje druga bajka pt. Podróże punktu po krainie geometrii.
Bohaterowie książeczki poznają figury geometryczne: kwadrat, prostokąt, koło, czworokąt, romb oraz działanie poszczególnych narzędzi takich jak cyrkiel, linijka czy ekierka. Odróżniają koło od okręgu, sprawdzają, czym jest promień okręgu. 






Świetna pozycja z matematyki, którą pamiętam z lat szkolnych, a którą teraz czytam córce.


Share on Google Plus

About Admin

3 komentarze:

  1. Dlaczego należy czytać dzieciom od małego?
    Sprawdźcie co na ten temat mówią naukowcy i inne mamy :)
    Zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka rzeczywiście warta polecenie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka mojego dzieciństwa! Właśnie sobie o niej przypomniałam przy okazji jakiejś rozmowy, i zaczęłam szukać jakichś informacji, bo tytułu nie pamiętałam... a tu proszę, nawet zdjęcia stron, które pamiętam!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli napiszesz parę słów, czy podoba Ci się materiał, artykuł itp.